Na wat vertraging en een vlucht van 8 uur kwamen we op 27 juni rond 1 uur in de middag lokale tijd aan. Op naar Hertz om het vervoer op te halen. |
|
|
|
eerst wilde ze ons een KIA aansmeren, na lang zeuren konden we een Mercury krijgen! |
|
|
|
met de snelheid van een raket werd de lift afgeschoten naar de 103de verdieping van de Sears Tower! Het uitzicht was onwijs mooi en indrukwekkend. |
|
|
|
na een klein uur rijden kwamen we aan bij Bloomington Gold. Erg indrukwekkend grote show, helaas was het de laatste dag dus de mooiste auto's waren al weg. |
|
|
|
Natuurlijk werd er ook naar onderdelen gezocht door de Dutchies. Mike en Sander vonden een matching inlaat spruitstuk voor de motor van Mike. Prijs kon zelfs worden afgedongen naar USD 75....koopie!!!! |
|
|
|
Na 4 uur rijden zagen we de boog.....eindelijk St. Louis. |
|
|
|
Via het NCRS forum hadden we een afspraak gemaakt met Joe van het St. Louis chapter. Joe is eigenaar van een 66 Big Block, welke hij van zijn oom heeft overgenomen.
Joe en zijn kinderen troffen ons bij de bekendste ijssalon aan de route 66, Ted Drewes. |
|
|
|
Ook St. Louis member John arriveerde in zijn gerestraureerde 60 fuel injection. John en zijn vrouw Susan namen ons mee naar hun huis voor een biertje en het bewonderen van John's collectie van auto's. |
|
|
|
Op 29 juni bezochten we de stad St. Louis, de geboorte plaats van de C1,2 en 3 Corvettes. Na een kort bezoek aan de classic car dealer Daniel Schmidt reden we door naar het centrum om daar de imposante arch te bekijken. Hier sander en walter voor de arch. |
|
|
|
|
|
|
Dit was ons uitzicht voor 7 lange uren tijdens de rit van St. Louis naar Fort Knox, waar we rond half 8 in de avond aankwamen. |
|
|
|
We stonden vroeg op om naar Fort Knox te gaan. Daar aangekomen sloegen Sander en Walter aan het fotograveren en Mike bleef wijs in de auto zitten. Want het duurde niet lang of er sprong een militaire politie op welke zich toch erg zorgen baarde over het feit dat 2 buitenlanders fotos aan het maken waren. Alle fotos moesten worden verwijderd van de camera's dut dit is het beste plaatje wat we konden maken. |
|
|
|
Je hoeft geen liefhebber te zijn om dit indrukwekkend te vinden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na een korte trip van 80 miles arriveerde we in Bowling Green KY. We bezochten daar de lokale vlooien markt en reden rond de fabriek. Helaas was de fabriek gesloten vanwege de crisis waarin GM verkeerd. Toen was het dus op naar het museum. Het NCM is een prachtig museum en alles begon met het stilstaan bij Zora en Elfi Duntov, de vader en moeder van de Corvette welke in het museum ten ruste zijn gelegd. Aan het einde van de tour kochten Mike, Rene en Sander 2 originele stenen van de Flint fabriek. |
|
|
|
|
|
|
1 July 2009 een dag om nooit te vergeten, we bezochten Graceland. Het bezoek overtrof ook hier onze verwachtingen. |
|
|
|
Gedeeltes van de gebouwen hingen vol met gouden platen en awards. Deze foto laat alleen maar een klein gedeelte zien. Als je alle awards optelt dan heeft de king meer dan 2 miljard platen verkocht. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Via het forum ontvingen we de spontane uitnodiging van John Neas uit Tulsa om zijn unieke collectie Corvettes te bekijken. De collectie bestaat uit unieke SR-1, Sebring racers en de enige echte SR-2 Corvette. Voor ons Corvette liefhebbers was dit een unieke ervaring om deze auto te zien, aan te raken en de horen lopen! |
|
|
|
|
|
|
De nacht van 3 op 4 juli verbleven we in een echt Texas Hotel in Amarillo. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 Juli is in amerika de nationale feesdag, dus het verkeer zou vandaag minder zijn. Dit kwam goed uit want we moesten vandaag mijlen maken. Om 8 uur in de ochtend reden we uit Amarillo weg en onze eerste stop was de bekende caddilac ranch.
Vandaag is ook onze voorzitter Rob Musquetier aangekomen in Denver Colorado, om vanuit daar de route 66 te gaan rijden met ons internationaal lid Jack Humphrey. |
|
|
|
|
|
|
Route 66 staat bekend om zijn vele auto sloperijen. Deze kwamen we vandaag tegen, vol met autos uit de jaren 40, 50 en 60. |
|
|
|
Vandaag reden we door de staten Texas en New Mexico. In Texas zie je alleen maar vlakke prairies maar in New Mexico begint het landschap heuvelachtig te worden. In totaal hebben we op 4 juli 510 miles afgelegd. |
|
|
|
5 Juli - wederom een dag van vroeg opstaan. Volgens New Mexico tijd reden we 8 uur weg, maar nog geen half uur later zaten we in Arizona en gingen we een uur terug in de tijd ---- 7 uur weg dus. Eerste stop het Wigwam Hotel, vlakbij Winslow. |
|
|
|
|
|
|
Onze eerste echte bezienswaardigheid van vandaag, het meer dan 10.000 jaar oude meteor krater in Arizona. Dit bezoek liet ook een grote indruk achter. |
|
|
|
We dachten dat we bij de krater al iets indrukwekkends hadden gezien, maar toen we na nog eens 2 uur rijden bij de Grand Canyon aankwamen waren we allemaal stil........wat is dit massief en imposant zeg! |
|
|
|
We reden over een van de mooiste stukje Route 66 naar Kingman toen we opeens een Corvette langs de weg zagen staan. |
|
|
|
Hooverdam was indrukwekkend, maar we hielden het daar niet lang vol de temperatuur was namelijk rond de 50 graden celcius. |
|
|
|
Na de dam vertrokken we naar Las Vegas. Daar aangekomen zijn we eerst de STRIP op en neer gereden om een indruk te krijgen. Dit was ons hotel The Luxor. |
|
|
|
|
|
|
Het was niet gepland, maar we besloten om maar een 200 miles extra te rijden op weg naar LA en wel via de Death Valley. Hier het uitzicht op de vallei. |
|
|
|
7 juli was een zware dag, na 10 uur in de auto te hebben gezeten reden we rond 5 uur in de middag Santa Monica boulevard op. Omdat het spits uur net was begonnen duurde het ruim 2 uur voordat we eindelijk het einde van de Route 66 hadden gehaald - Santa Monica Haven & Pier! |
|
|
|
Lekker wandelen in Hollywood |
|
|
|
The King of POP |
|
|
|
Number of visits on this gallery: 5323
|