NCRS - The Dutch Chapter Logo

Log-in
Naam:
Wachtwoord:

This site is sponsored by:

This site is hosted for free by ITCAP!

Dutch Chapter rijdt Route 66

Nederlanders in Chicago

Na wat vertraging en een vlucht van 8 uur kwamen we op 27 juni rond 1 uur in de middag lokale tijd aan. Op naar Hertz om het vervoer op te halen.

Ons vervoer

eerst wilde ze ons een KIA aansmeren, na lang zeuren konden we een Mercury krijgen!

Sears Tower - Chicago

met de snelheid van een raket werd de lift afgeschoten naar de 103de verdieping van de Sears Tower! Het uitzicht was onwijs mooi en indrukwekkend.

Dag 2 - bezoek aan Bloomington Gold

na een klein uur rijden kwamen we aan bij Bloomington Gold. Erg indrukwekkend grote show, helaas was het de laatste dag dus de mooiste auto's waren al weg.

Op zoek naar onderdelen

Natuurlijk werd er ook naar onderdelen gezocht door de Dutchies. Mike en Sander vonden een matching inlaat spruitstuk voor de motor van Mike. Prijs kon zelfs worden afgedongen naar USD 75....koopie!!!!

St. Louis we zijn er...!

Na 4 uur rijden zagen we de boog.....eindelijk St. Louis.

Vrienden ontmoeten vrienden

Via het NCRS forum hadden we een afspraak gemaakt met Joe van het St. Louis chapter. Joe is eigenaar van een 66 Big Block, welke hij van zijn oom heeft overgenomen.

Joe en zijn kinderen troffen ons bij de bekendste ijssalon aan de route 66, Ted Drewes.

John.....leuk je ontmoet te hebben!

Ook St. Louis member John arriveerde in zijn gerestraureerde 60 fuel injection. John en zijn vrouw Susan namen ons mee naar hun huis voor een biertje en het bewonderen van John's collectie van auto's.

Bezoek aan St. Louis

Op 29 juni bezochten we de stad St. Louis, de geboorte plaats van de C1,2 en 3 Corvettes. Na een kort bezoek aan de classic car dealer Daniel Schmidt reden we door naar het centrum om daar de imposante arch te bekijken. Hier sander en walter voor de arch.

The Arch!

Het uitzicht tijdens de rit

Dit was ons uitzicht voor 7 lange uren tijdens de rit van St. Louis naar Fort Knox, waar we rond half 8 in de avond aankwamen.

Het beste plaatje van Fort Knox

We stonden vroeg op om naar Fort Knox te gaan. Daar aangekomen sloegen Sander en Walter aan het fotograveren en Mike bleef wijs in de auto zitten. Want het duurde niet lang of er sprong een militaire politie op welke zich toch erg zorgen baarde over het feit dat 2 buitenlanders fotos aan het maken waren. Alle fotos moesten worden verwijderd van de camera's dut dit is het beste plaatje wat we konden maken.

Het Patton museum

Je hoeft geen liefhebber te zijn om dit indrukwekkend te vinden.

Private Walter

Duitse markeerpaal

Het Nationale Corvette museum

Na een korte trip van 80 miles arriveerde we in Bowling Green KY. We bezochten daar de lokale vlooien markt en reden rond de fabriek. Helaas was de fabriek gesloten vanwege de crisis waarin GM verkeerd. Toen was het dus op naar het museum. Het NCM is een prachtig museum en alles begon met het stilstaan bij Zora en Elfi Duntov, de vader en moeder van de Corvette welke in het museum ten ruste zijn gelegd. Aan het einde van de tour kochten Mike, Rene en Sander 2 originele stenen van de Flint fabriek.

C2 sectie

Op bezoek in Graceland - huis van de KING

1 July 2009 een dag om nooit te vergeten, we bezochten Graceland. Het bezoek overtrof ook hier onze verwachtingen.

Alleen maar een gedeelte.....

Gedeeltes van de gebouwen hingen vol met gouden platen en awards. Deze foto laat alleen maar een klein gedeelte zien. Als je alle awards optelt dan heeft de king meer dan 2 miljard platen verkocht.

Even stil staan bij het graf van de King

Een leuk authentiek tankstation aan de Route 66

De unieke ontmoeting met John Neas en zijn SR-2

Via het forum ontvingen we de spontane uitnodiging van John Neas uit Tulsa om zijn unieke collectie Corvettes te bekijken. De collectie bestaat uit unieke SR-1, Sebring racers en de enige echte SR-2 Corvette. Voor ons Corvette liefhebbers was dit een unieke ervaring om deze auto te zien, aan te raken en de horen lopen!

SR-1

Een echt texas hotel in Amarillo

De nacht van 3 op 4 juli verbleven we in een echt Texas Hotel in Amarillo.

Het avondmaal

Echte Texanen

Caddilac ranch

4 Juli is in amerika de nationale feesdag, dus het verkeer zou vandaag minder zijn. Dit kwam goed uit want we moesten vandaag mijlen maken. Om 8 uur in de ochtend reden we uit Amarillo weg en onze eerste stop was de bekende caddilac ranch.

Vandaag is ook onze voorzitter Rob Musquetier aangekomen in Denver Colorado, om vanuit daar de route 66 te gaan rijden met ons internationaal lid Jack Humphrey.

Route 66 op zijn best

Auto sloperijen

Route 66 staat bekend om zijn vele auto sloperijen. Deze kwamen we vandaag tegen, vol met autos uit de jaren 40, 50 en 60.

Verbluffend New Mexico

Vandaag reden we door de staten Texas en New Mexico. In Texas zie je alleen maar vlakke prairies maar in New Mexico begint het landschap heuvelachtig te worden. In totaal hebben we op 4 juli 510 miles afgelegd.

Wigwam Hotel

5 Juli - wederom een dag van vroeg opstaan. Volgens New Mexico tijd reden we 8 uur weg, maar nog geen half uur later zaten we in Arizona en gingen we een uur terug in de tijd ---- 7 uur weg dus. Eerste stop het Wigwam Hotel, vlakbij Winslow.

De grootste kaart.....

Meteor krater

Onze eerste echte bezienswaardigheid van vandaag, het meer dan 10.000 jaar oude meteor krater in Arizona. Dit bezoek liet ook een grote indruk achter.

Het imposante Grand Canyon

We dachten dat we bij de krater al iets indrukwekkends hadden gezien, maar toen we na nog eens 2 uur rijden bij de Grand Canyon aankwamen waren we allemaal stil........wat is dit massief en imposant zeg!

In the middle of nowhere....een 1956 Corvette

We reden over een van de mooiste stukje Route 66 naar Kingman toen we opeens een Corvette langs de weg zagen staan.

Bezoek aan Hooverdam

Hooverdam was indrukwekkend, maar we hielden het daar niet lang vol de temperatuur was namelijk rond de 50 graden celcius.

Viva Las Vegas

Na de dam vertrokken we naar Las Vegas. Daar aangekomen zijn we eerst de STRIP op en neer gereden om een indruk te krijgen. Dit was ons hotel The Luxor.

The Strip

Wat extra miles - Death Valley

Het was niet gepland, maar we besloten om maar een 200 miles extra te rijden op weg naar LA en wel via de Death Valley. Hier het uitzicht op de vallei.

We hebben het gehaald!!!

7 juli was een zware dag, na 10 uur in de auto te hebben gezeten reden we rond 5 uur in de middag Santa Monica boulevard op. Omdat het spits uur net was begonnen duurde het ruim 2 uur voordat we eindelijk het einde van de Route 66 hadden gehaald - Santa Monica Haven & Pier!